måndag 22 juni 2009

Namnet Lotus


I mitt förrförra inlägg (klicka HÄR så kommer du till det) berättade jag att den lilla kattungepojke som ska flytta hem till mormor i juli kommer att heta Lotus och då fick jag den här kommentaren av Klosterkatten Rufus
.
Jag var tvungen att tänka en stund på svaret och vet du vad jag tror - jag
tror att både flickor och pojkar kan heta Lotus.

De flickor som heter Lotus tror jag blivit döpta efter
den vackra Lotusblomman.


Men pojkar som heter Lotus har nog fått sitt namn efter den här snygga bilen:



Hos uppfödaren Concinnus där jag kommer ifrån kan du gå in och läsa om en annan cool pojke som heter Lotus - klicka HÄR.



2 kommentarer:

Rufus sa...

Å, va det så de va med namnet Lotus! Tycker att blomman va fin, fast inte lika fin som min mamma... hon ser faktist ut som du jör (det finns en bild på henne i vårat fotoalbum om du vill se henne.

Tass från Rufus, klosterkattsnovis.

Sture sa...

Det var jättekul att få titta på alla fina bilder i ert fotoalbum och visst stämmer det, din mamma är mycket finare än någon blomma, så sött ansikte :-)
Tass
/Sture