onsdag 19 augusti 2009

Byggjobb

De ger sig aldrig. De ska alltid hålla på och flytta på saker eller ta bort och lägga till. En dag trodde jag att de hade blivit helt galna. De flyttade på mitt älskade klätterträd!!! Jag bestämde mig snabbt för att bli sur och inte prata med dem mer men så kollade jag in det nya stället för mitt klätterträd och...hmm. jag är ju tvungen att erkänna att det är mycket bättre. Klätterträdet står nu vid ett fönster så jag kan både andas frisk luft och titta ut på folket som rör sig nere på gatan.
De sa att de flyttade mitt klätterträd för att där istället skulle stå ett skåp. Inte för att de hade ett skåp att ställa där, nej det skulle de bygga hade de fått för sig.



Jag låtsades att jag inte brydde mig om vad de gjorde.
.

tittade åt ett annat håll när de pratade med mig
.

Men till slut var jag bara tvungen att kolla så allt gick rätt

till. Jag kollade igenom ritningarna...


och räknade så allt var medskickat...


sen vässade jag klorna och satte igång.
.

Det är viktigt att undersöka allt så att det inte bara

rasar ihop på en,
.

rätt sorts böcker ska in och det är

viktigt att kolla innan så att de

passar,annars ser det inte

riktigt klokt ut.
.

När jag äntligen var klar med inspektionen började jag

kolla runt om i resten av lägenheten.

.

När man kollar ordentligt upptäcker man att det är

JÄÄÄTTEMYCKET som behöver göras

men det får vi fixa en annan dag.

3 kommentarer:

Concinnus sa...

Bra jobbat Sture! Hade inte du hjälpt till hade det säkert blivit fel. Finns inget bättre än brunmaskade arbetsledare, de är bara bäst!!
/Iann

Anonym sa...

Snygg sida, härligt att läsa om Sture:-)

Wikki sa...

Ja du STure det är ett hårt jobb att hålla reda på sina människor! Tur att de har en tekniskt kunnig kompetenstass i huset! Tror du att du kan ge mig råd om hur vi fixar den där tvätttorkställningen hemma hos oss som kraschat? Matte suckar att "Den var stabil INNAN det kom katter i den"? Vad sjutton, jag kollade ju bara om tvätten var torr?
TassKram Wikki