fredag 4 juni 2010

Trädgårdsmästare


Jag är trädgårdsmästare...eller skulle varit om vi hade trädgård. Nu har vi inte det men jag har ändå koll på alla växter här hemma så att de mår bra och blir vattnade ordentligt. Husse och Matte kan var dåliga på att plocka bort det som är visset så det får jag göra istället.
.
Häromdagen hjälpte jag Matte att plantera blommor som vi ska ha på balkongen. Det är mycket att hålla reda på och Matte hade ALDRIG klarat det ensam. Jag sitter bredvid och berättar för henne allt som behöver göras och pekar på fel hon gör.
.
Det är tur för Matte och Husse att jag finns!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej sture!

Vilken trevlig blogg du har!

Hälsningar Lolo, Mysan och Saga.

(Vår inneboende Pernilla hälsar)

KARLAVAGNEN sa...

Det är bra Sture. Du är allround, bygg-leader, livscoach, privat tränare och nu trädgårdsmästare.

Bara arborist som saknas egentligen! Ha en trevlig helg!
tassar från Nisse

Anonym sa...

Du glömde väl inte att begära betalt för dina tjänster? Vi katter brukar liksom vara lite underbetalda.