tisdag 16 september 2008

Svansföring

Idag har jag övat på min ögla.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du jobbat mycket på att få till den så där Sture, och grattis; du har verkligen lyckats att få den perfekt!
/Iann

Pssst! Vi är inte särskilt förtjusta i onödigt trams på bord här i huset heller hälsar mamma.

Anonym sa...

Å, titta en så snygg ögla! Hur lägger du upp träningen? Jag försöker också, men det blir mer som en "knorr" och då skrattar brorsan åt mig...

Varm tass från Imma, klosterkatt.

Sture sa...

Tack Iann!
Åhhh, mamma vad kul att höra att ni tycker likadant! Puss!

Imma (vacket namn), jag tror inte du ska stressa för mycket. Jag började med att försöka krama om olika saker med min svans och först när jag blivit säker på det fortsatte jag med att utmana mig själv. En grej du kan börja med är att sätta dig bredvid din bror och lägga svansen om honom, nästa steg kan vara att linda svansen runt din mattes hand - hon blir jätteglad, även om du inte lyckas.
Jag brukar öva på min ögla i smyg. Jag sätter mig framför husse och matte när de tittar på tv och så stirrar jag på dem så de blir nervösa och vrider och vänder på sig - jag har jättekul åt dem men egentligen stirrar jag inte på dem, egentligen koncentrerar jag mig djupt på små, små, små svansrörelser. Lycka till Imma!

/Sture

Sture sa...

Imma! Jag stavade fel men vad jag ville skriva är att du har ett vackert namn!

Kram
/Sture