söndag 5 oktober 2008

Min Familj

Bild:Iann Eklund-Tinbäck

Det här är min vackra mamma Izzy (när hon hade mig i magen). Kolla in svansen! En PERFEKT ögla! Jo, det är hennes fina öglor jag sett och nu övar på att efterlikna.

Mamma heter egentligen Dizzy Miss Lizzy precis som en känd sång som bland andra Beatles sjunger. Här kommer Beatles med Dizzy Miss Lizzy till DIG mamma:



Mer om min mamma Izzy kan du läsa på bloggen Concinnus och just nu finns det kattungar till salu, kattungar som min fina bror Kotten är pappa till.

Min bror Kotten heter egentligen Hej Jude som också är en sång som Beatles sjöng. Så brorsan, här kommer Hey Jude med Beatles till DIG:

Och jag själv har fått mitt första namn efter en låt av Iggy Pop - The Passenger:


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskade pojke, det är första gången någon gett mig en sång; bortsett från när jag fick mitt namn av husse o matte förstås. Tack min lilla gubbe!! Puss!
Izzy

Anonym sa...

Vilken ära, en "egen" sång.
Vilket trevligt blogginlägg, tack för det kära bror.

Men jag for nog erkänna att jag föredrog att leka under tiden matte lyssnade på sången :-)

Kotten

Anonym sa...

En så vacker mamma du har! Undra på att du är så fin själv... *rodnar*

Tass från Imma, klosterkatt.

PS. Vi skall få en kattunge, brorsan och jag! Ja, det är några andra katter som har gjort den... men det är vi som skall uppfostra den nu. Kommer att bli en utmaning! DS.

Sture sa...

Puss mamma! Jag saknar dig men när jag lyssnar på din låt känns det lite bättre.

Brorsan! Jag tycker du gör alldeles rätt, till musik ska man antingen leka eller sova.

Tack Imma! Vad spännande att ni ska få en kattunge - men det låter jobbigt med. Hoppas han/hon är rolig och snäll!

/Kram Sture