söndag 9 november 2008

Mesigt

Matte och husse kan vara riktigt mesiga ibland. Så fort jag gör det minsta lilla så skriker de:
- Oj, oj, oj lilla Sture, akta så du inte skadar dig, komsiiiii, komsiii, kom lilla pluttengubben!!! Oj, oj, oj!!!

Igår undersökte jag diskmaskinen och då började de naturligtvis att ojja sig igen.




De beter sig jättetramsigt. Vad skulle kunna hända?!


.
Det är ju JAG som ska äta på tallrikarna så det är väl klart att jag vill se så att maskinen klarar av att göra dem rena!
.
.
Inte nog med att de ojjade sig för de trodde jag skulle skada mig, de trodde inte att jag hade koll på läget, trodde inte jag kunde komma ut...HALLÅÅÅÅÅ! Så de tog isär maskinen och trodde att de gjorde mig en tjänst men jag tyckte det var MYCKET förnedrande. Som om jag inte skulle kunna ta mig ut!



Så jag satt kvar och från början tänkte jag sitta kvar där för alltid - njaa, kanske inte för alltid men vääääldigt länge men det var så himla tråkigt. Nu retar jag mig att jag inte satt en liten stund till, för nu tror de att de gjorde mig en tjänst och kommer vara precis lika mesiga nästa gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eeeehh.... alla våra kattungar brukar vara inne o springa i diskmaskinen... Sorry... ;-)
(Värsta tivolit där ju - både karusell och klätterställningar!)
(Och nä, vi uppmuntrar dem inte, men de är ju så förbaskat snabba ibland. Tror det är Tulsa som visar dem hur man tar sig in. Och hon föredrar när den är mer eller mindre fullproppad, och odiskad förstås... *suck* ... ) (:-))

Iann/S*Concinnus

Sture sa...

Tulsa är cool! :-D

/Sture