onsdag 19 november 2008

Dumma böcker



Jo, jag har nog berättat hur jag brukar klättra i mormors bokhylla. Men inte sist jag var där, mormor reagerade så fort jag bara tittade på bokhyllan och eftersom jag inte ville göra henne arg så vara det allt jag gjorde - tittade.

Här hemma brukar jag aldrig klättra i bokhyllan. Fast jag fick ett ryck i går natt. Hela huset låg och sov och matte var på väg att lägga sig när jag bara kom på att jag aldrig varit högst där uppe på bokhyllan.

Jag tog sats och hoppade först upp på en mellanhylla



men när jag tog sats därifrån lyckades jag tyvärr inte komma ända upp utan fann mig själv hängandes på böckerna och jag tror att jag skulle ha klarat det ända upp om de dumma böckerna inte varit så...dumma!

De fick för sig att attackera mig och bara flög över mig.






Matte sa att min svans inte varit så stor sedan vi hade en hund på besök och det kanske stämmer men jag tror att du blivit lika rädd som jag om det hände dig.
Jag ska aldrig mer klättra på böcker!


12 kommentarer:

Concinnus sa...

Halloj pojken! Det gäller bara att komma på ett sätt att ta sig upp UTAN att böckerna anfaller, och tro mig, det finns flera! Använd till exempel svansen att balansera med, så att du etappvis kan ta dig från hyllplan till hyllplan utan att rubba böckerna mer än inåt. Och du, öva MYCKET! Ju mer du håller på desto längre in i bokhyllan hamnar böckerna, för det är bara att inse att de där du bor med inte kommer orka dra ut dem i linje hela tiden om du liksom håller på hela dagarna!
Seså, iväg med dig nu; öva!!!
/Farmors mor

Sture sa...

Hmmmm....kanske ska försöka lite senare. Trycka in böckerna längre in sa du...intressant!
Tack! Du är så smart!

Puss och kram från Sture

Anonym sa...

Ha, ha!
Böcker är helkul. Var försiktig bara så att du inte gör dig illa. De är rätt tunga de där dumböckerna :)

Tass/ Naken

Anonym sa...

Sture, du är så söt att man smälter fullständigt...! Har du någon flickvän?

*nyfiken, mycket blyg rexa*

Sture sa...

Jag lovar att vara MYCKET försiktig Naken!

Blyga Rexa! Vad kul att du tycker jag är söt :-))), får ju annars bara höra det av matte. Nej, någon flicka har jag inte haft i tankarna än...har ju haft så mycket annat att tänka på.
/Sture

Anonym sa...

Är allt okay med dig, vackre pojke? Det var så länge sedan du skrev något i din blogg... *längtansfull anonym rexa*

Anonym sa...

Hej, stiliga Sture! Hoppas att du har haft en fin jul? Önskar dig ett gott nytt år och hoppas att du bloggar riktigt ofta... *nospuss från blyg rexa*

Anonym sa...

Gott nytt år, Sture!!! Hoppas allt är bra med dig? Vi mår fint, men håller oss inomhus eftersom det är så uschligt kallt ute (-11 grader idag). Har firat nyåret med räkor, tonfisk och kristallklart vatten... sedan sov vi gott, eftersom det inte smällde särskilt mycket här. Det är inte dumt att bo på landet!

Nyårstassar från Aragorn, Imma och lille Rufus.

Anonym sa...

Haaaalllååååååååå?!?

Sture sa...

Hej alla!
Jag har inte försvunnit, kommer skriva snart men har ju ingen egen dator och under julen var husses och mattes datorer ihopslagna och jag har inte lyckats komma på huuuur jag ska få upp locket. När de väl öppnade sina datorer igen så har de suttit där heeeela tiden och jag skriver detta medan matte är på toaletten. Hoppas ni alla haft en härlig jul och att det nya året började med oförskämt god mat och mycket mys! Tack för jul och nyårshälsningar! Och tack för att ni oroat er! Det värmer att veta att någon bryr sig om en.
Matte säger att hon har jättemycket att göra i några dagar till så jag tänkte ta över datorn om några dagar - undrar bara hur länge matte menar med några dagar...
Stor kram från Sture!

Anonym sa...

Vad skönt att du snart är tillbaka :-)
Jag har saknat dina underhållande och tänkvärda inlägg.
/Kotten

Lilla Eken sa...

Hej Sture Pusspojke,

jag har en utmaning åt dig på min blogg när du får tillgång till datorn igen.
Trevligt att läsa att du hade en bra jul. Det låter finfint med massor av god mat och lite mys däremellan.
Puss från tant I.