söndag 24 maj 2009

Fler kattbloggar

Jag har lagt in ett par till kattbloggar i vänsterspalten bland: Kattbloggar jag läser.

Den första heter Wikipedia - Metros Mästerkatt och är en störtskön blogg. Känner du inte redan till den tycker jag att det vore en bra idé att gå in på den ögonblickligen bums för där finns en massa kul att läsa.

Den andra bloggen jag lagt till heter Kattliv i Sennan och det är en sprillans ny blogg skriven av Lilleman och Lillemor. Det ska bli spännande att läsa om allt som Lillemor och Lillefar hittar på.




Mormor tycker så mycket om mig att hon funderat på att själv bli sambo med en liten kattunge. Hon har tänkt jääääättelänge eftersom det är ett stort ansvar. Hon har bara haft hundar innan så jag är den enda katt som egentligen känner riktigt väl (ja, nu tror hon att alla katter är som jag). För några månader sedan förälskade hon sig i en söt flicka men när hon väl tänkt klart och bestämt sig så var flickan redan såld. Då tänkte mormor att det inte var meningen att hon skulle ha en katt men för några veckor sedan kom tankarna på en kise tillbaka. Nu har hon hittat en fin liten pojke. Hans syskon är tingade och i går kväll la deras matte ut ett meddelande att han fortfarande var till salu men när mormor ringde idag så sa de att det var flera som var intresserade av honom och att de inte bestämt sig för vem som skulle få köpa honom. Kanske blev de rädda när de hörde att mormor bor i Malmö och att det skulle bli en lång flytt för den lille kisen men jag flyttade ju ända ifrån Stockholm när jag var liten, och visst var den första timmen hemsk men sen somnade jag och sov tills vi kom fram till Malmö så såååå himla jobbigt var det ju egentligen inte. Jag tycker synd om mormor för om han säljs till någon annan så tror hon verkligen på att det inte är meningen att hon ska ha en katt. Det är synd om mig också för jag tror att jag skulle bli en excellent bus-och klätterlärare och dessutom känner jag ju till varenda vrå hemma hos mormor. Sen hade mormor skämt bort den lille med en massa godis och så hade hon lekt såna där hysteriskt roliga lekar med honom som hon brukar göra med mig. Jag har berättat om det förut hur hon brukar åla omkring på golvet och kasta olika saker som hon tycker att man ska hämta, men då brukar jag sitta en bit ifrån och skratta åt henne, sen tittar jag på när hon hämtar saken själv och så spelas hela scenariot upp igen tills mormor blir trött. Mycket underhållande! Och sen är jag rädd för att mormor skaffar en hund istället och det är inte lika kul för de är inte bra på att gömma sig och inte heller att klättra så jag vet inte riktigt vad för bus jag skulle lära en sån förutom att stjäla chips...

5 kommentarer:

Puma sa...

Jag hoppas verkligen du får en kompis hos den där mormorn. Jag ser till att det blir mkt jagande och bus för Sixten så det var tur att matte skaffade mig. Säg till henne att katter är helt överlägsna hundar, så det så.
Tass/Puma

Sture sa...

Tack, det ska jag göra! Åh, jag hoppas såååå!
Tass
/Sture

Wikki sa...

Tack snälla Sture för att du tassar så snälla ord om min blogg! *spinner* Det uppskattas till fullo maxkattat!
TassKram&Buff Wikki

Anonym sa...

Hej följ bloggen:
Vardagsliv med kattungar:
www.icakuriren.se/KAttmorsan

Anonym sa...

hej, jag heter claes-göran olofsson, och jag undrar om ni vill visa min film på er blogg, http://www.youtube.com/watch?v=0KOYhErjH4U hoppas ni vill det, detta är filmen som ni får visa hur ni vill, eftersom det är jag som är upphovsman...det är en kattfilm