onsdag 4 juni 2014

Min mat


Jag älskar torrfoder och det är bra för det är det som alltid finns framme hemma hos oss. Blötmat däremot är nog det vidrigaste jag vet, ärligt talat tycker jag att det både luktar och smakar bajs och kanske beror det på att det serverades när jag var liten och sjuk i magen. Jag var ofta sjuk i magen när jag var liten och fick äta kokt mat och specialfoder. Det som bäst fungerade till min lösa mage var kokta morötter men det tröttnar man ganska snabbt på. Det är tråkigt att vara sjuk hela tiden. En dag fick jag rådet av en doktor att äta rått nötkött och efter jag började med det har min mage fungerat alldeles prima.


Matte och Husse fryser in det i portioner som jag sedan får varje morgon och varje kväll. Förutom sushi och godis är det det bästa jag vet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gulliga Sture!
Kul att läsa lite nytt från dig. Önskar att mina missar ville äta rå mat men de bara glor på det råa - och mig! Vår boxer däremot äter rå mat (Vom från Norge) blandat med grönsaker och torrfoder. Mums!
Hur sköter sig lilla människobarnet? Är det nåt kul att vara Farbror Sture?
Kram, Anna

KisseKatt sa...

Åhh vad skönt att magen blev bättre. Hoppas att magen kommer hålla sig riktigt bra!

Nosi Nosi KisseKatt

Ebba sa...

Tack så mycket :)