torsdag 14 augusti 2008

Ingen kan vara lyckligare


Jag har sysselsatt mig med att leta efter silverfiskar. Från början hittade jag dem bara under badkaret men sen upptäckte jag att de kom fram vid balkongdörren när husse och matte gått och lagt sig. Vad man gör med silverfiskar? Äter dem så klart! De är jättegoda!


Sen har jag tittat på människor och bilar.
.
Men vet du vad?
.
Jag behöver inte göra det igen!
Aldrig någonsin behöver jag leta silverfiskar eller titta ut vid den där balkongdörren utan balkong, det har matte och husse lovat.
.
För vet du vad?


Jag har kommit hem!
.
Jag har verkligen kommit hem! Ingen kan vara lyckligare! Jag trodde aldrig vi skulle komma tillbaka, trodde att det bara var som de sa för att jag inte skulle vara så ledsen men det var sant, det var jättesant, vi är hemma!!!


Och det är hääääääääärligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du bor! Förstår att du är glad att vara hemma igen - eget revir är guld värt!

Själva är vi alldeles ensamma just nu... matte har rest bort igen, och gammelmatte har bara tid att komma och gosa med oss korta stunder. Trist! Så allt vi har att göra är att surfa runt bland kattbloggarna... *suckar*

Tass från Aragorn och Imma, klosterkatter.

Anonym sa...

Hej Sture!

Vad skönt att du fått komma hem igen.
Jag har en hälsning från din mamma och din farmors mor; båda två tycker att jaga silverfiskar är något av det härligaste (och smaskigaste) som finns.
Din mamma kan få syn på en silverfisk från andra sidan rummet.
Och din farmors mor brukar sitta utanför dörren till toaletten och vänta på att bli insläppt till silverfiskarna. Ibland jamar hon högt om det tar för lång tid innan dörren öppnas.
(Undertecknad tycker att Du verkar en aning smartare än de.)

Kram från Iann

Anonym sa...

Smartare som väntar ut dem alltså. Och inte håller din matte o husse sysselsatta med dörröppning.
/I.

Anonym sa...

Hallå, Sture - hur har du det? Vi saknar dina tassavtryck i bloggen... du måste skriva oftare, så att vi har något att läsa!

Tass från Aragorn och Imma, klosterkatter.