lördag 2 augusti 2008

Ut ur garderoben

Jag förstår inte riktigt varför, men de tjatar om att komma ut ur garderoben. Det är ju konstigt för vem kommer frivilligt ut ur en garderob? När man väl kommit in, så fattar ju vem som helst att det är det bästa stället i världen! Alla lukter och allt som är så mjukt fast mjukt på olika sätt.





Jag har hört talas om garderober som också såna som är stora som matte och husse kan komma in i. Någon sån har de inte, men det är nog bara för att de aldrig har fått prova hur det är att bo i en sån ett tag.




Egentligen kan de nog ändå ana hur skönt det skulle vara och det är antagligen därför de blir så avundsjuka på mig när jag lägger mig i någon av deras garderober och måste genast få ut mig därifrån. Hmmmm... ja så måste det vara....


4 kommentarer:

Concinnus sa...

Vi katter hos Concinnus håller med; för mycket tjat om att komma ut ur garderoben och för lite om hur man tar sig in i den! Mer garderober åt oss katter! Nu!

Klosterkatterna sa...

Hej, Sture!

Vi har precis hittat din blogg och tycker att du verkar vara en kille med huvudet där det skall vara. Snygg är du också! Vi är Cornish Rexar, och matte säger att vi har mycket gemensamt med er siameser... vi pratar lika mycket, och så är vi slanka och muskulösa utan en massa onödigt ludd. Bloggar gör vi också! Du hittar oss på blogg.passagen.se/srcarina om du är nyfiken. Har du lust att länka?!?

Tass från Aragorn och Imma, mer kända som de berömda Klosterkatterna.

Gittan sa...

Phu, det var jobbigt att lämna en kommentar här! - men i vilket fall så är du en riktig snygging och jag håller med dig om att det kan vara jättemysigt i en garderob. Själv måste jag då ha en stor garderob för att få plats.
Dom andra är säkert avundsjuka på dig för att du kan ligga i garderoben. En plats dit de brukar ha bråttom när de hänger in eller tar ut kläder./Gittan

Sture sa...

Jaaa, fler garderober och roliga spännande utrymmen till oss katter!!!

Kul att du hittade till min blogg Nyfiken i en strut. Kollade in Klosterkatternas blogg och gillade vad jag såg - nu har jag något mer kul att läsa!

Oj, trist att det blev så jobbigt för dig att lämna en kommentar Gittan - men du lyckades till slut!!! :-) Ja, jag tror verkligen att de är avunsjuka, de är så stora och klumpiga och kommer inte in någonstans.