måndag 9 maj 2011

Två stora jättar mot lilla, lilla mig

Matte och Husse är jättestora, man skulle kunna kalla dem jättar. Jag är i jämförelse med dem jätteliten. Då tänker man att lilla jag inte har en chans mot dem eftersom de är två och jag bara en och jag så väldigt liten. Men det struntar jag i, jag tävlar med dem iallafall, för vet ni vad - stort betyder ofta klumpigt och litet betyder smidigt. I en av tävlingarna vi har här hemma får jag verkligen träna på min snabbhet och smidighet. Tävlingen går ut på att jag, oavsett var i lägenheten jag befinner mig, ska hinna hoppa in i det skåp vi har i vardagsrummet när Husse och Matte ska hämta något i det. Enligt reglerna får de inte bara öppna och stänga det utan MÅSTE ta ut eller sätta in något i det och jag ska inte bara hindra dörren från att stängas utan ska in i det.

Nio gånger av tio vinner jag.

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Men dra mig baklänges! Du är tillbaka. Länge leve Sture!!!
Miraklens tid är inte förbi!!! Hurra!!!

Mariette sa...

Kul tävling du har på gång där. För att öka oddsen och spänningen ytterligare så ta skåpet där familjens kristallglas förvaras. Du kan tro att Husse & Matte får fart på påkarna när de hör klirret från bästa Orreforsvasen. Men smidig och listig som du är vinner du nog även denna gång.

Heja på säger Paloma

Anonym sa...

Åh Sture!
Mina ögon tåras - du är tillbaka! Vet du att du är min bruna favorit nr 2 - efter min egen choklad-Boris! Rolig är du också! Matte och husse har tur att ha en så skojig misse.
Puss och kram från Anna

Sture sa...

Tack! Ja, jag är tillbaka :-)
Paloma: Det är just det skåpet jag är inne i ;) Lite upp till höger står koppar och glas och svajar, hihihi
Anna: Ingen ser när jag rodnar men oj vad jag rodnar av glädje :-D Tack! :-)))