söndag 12 juni 2011

Egoister

Nu har vi bråkat igen, jag, Matte och Husse. De två mot mig. Orättvist! Två mot en! Alltid de två mot stackars mig. Spelar ingen roll vad jag säger, om en av dem inte tycker som jag tycker inte den andra det heller.

Vad det handlade om den här gången? Jo, det handlade om det självklara att jag borde ha en egen dator.  Först och främst för att kunna blogga precis när som helst men också för att kunna använda den

 
 
som viloplats när jag behöver lite extra värme nu när elementen är alldeles kalla.


Jag tycker att de två kunde dela på en dator så kunde jag få en helt egen för jag är i större behov av den. Jag ska fortsätta tjata på dem för ibland händer det att någon av dem börjar tänka, det kan ta lång tid men har jag väntat så här länge kan jag vänta en stund till.

8 kommentarer:

Mimmi sa...

Sture! Jag håller fullständigt med dig! Min matte och husse är också egoister. De har massor av kuddar i sin säng, jag tycker att de gott kan dela på en av dem, de andra ska jag ha för att bre ut min vackra kropp! Men icke, de tycker att jag gott kan klara mig med en. Suuuuck och mjau från Mimmi.

Sture sa...

Mimmi: Jo, jag känner väl igen det där. Matte och jag kan bråka hela nätter om en gosefilt - hon har ju täcke, vad ska hon med filt med också?!
Tass från Sture

lillies lya sa...

Hmmm man måste TRÄNA människor! Datorn är min (Maurices) och lillie får LÅNA den ibland. Sängen är vår och hon får ligga i den om hon kliar oss på magarna och masserar våra tassar.

Människor måste lära sig att vi bestämmer. Vänligt men bestämt!

Sture sa...

Maurice: Oj vad jag har försökt träna dem, men tyvärr är det näst intill omöjligt då de är lite korkade och inte riktigt förstår. Jag har försökt med alla taktiker men, suck, icke.
Tass! :-)

KARLAVAGNEN sa...

Håller med! Ingen värmefilt, ingen lyxig kattbädd. Bara en alldeles egen dator. Självklart!

Concinnus sa...

Stackars oförstådda Sture! Stå på dig!

KARLAVAGNEN sa...

Sture! Kom igen nu! Berätta blev det någon egen dator? Eller har du flyttat hemifrån? Vad gjorde du i somras och vad för planer har du till hösten?

KARLAVAGNEN sa...

Höörrrrödu Sture! Slut fred med dina människor och kom igen och börja blogga igen!!!