torsdag 12 april 2012

5 år idag

Jag vet att många undrat var jag tagit vägen. Jag har inte försvunnit, bara inte haft tid och ork att blogga, då Matte och Husse har gått och skaffat sig en liten människa. Det har varit jättejobbigt. Kanske berättar jag om det en dag, men nu tänkte jag istället berätta om min dag idag, jag fyller nämligen 5 år idag.

Jag måste erkänna att jag blev lite besviken när jag fick min födelsedagspresent.



Jag studerade den noga


och provade om den levde




och till slut bestämde jag mig för att det faktiskt var en riktigt bra present.


så var den plötsligt borta



Husse lyckades få fram den


och jag kunde leka med mitt fina fiskben igen


Ni skulle sett mig på riktigt, jag var snabbare än vinden



Så sa husse att han skulle hämta sushi som jag älskar så mycket.
Jag väntade...



och väntade...


Till slut kom han tillbaka med godispåsen





Det var ljuvligt gott.


En perfekt födelsedag.

8 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

ÅÅÅH! Hjärtliga gratulationer i efterskott!!!

Sture sa...

Tack!!! :-)
Jag föröker införa fler firanden här hemma men det är svårt. Husse och Matte går med på att fira min namnsdag men inte att jag lyckats hoppa upp på de nya högtalarna eller lyckats hoppa in i glasskåpet utan att ha sönder någonting. Men jag fortsätter försöka för jag tycker att vi katter förtjänar att firas hela tiden, varje sekund, minut, timma dynet runt, året om. Jag tror de ger med sig så småningom men som jag sagt innan - de är jättesnälla, men lite tröga, så det kan ta tid ;-)

Anonym sa...

Älskade Sture! Välkommen tillbaka och grattis till den lilla människan! Ha tålamod: snart blir det en rolig lekkamrat! Annars kan man sova gott på dem när de sover, de varma små barnen.
Grattis på 5-årsdagen, stora ståtliga siamesherrn. Boris alias Kinesen, din yngre bror som bor hos oss fyller fem i oktober, så han är ungherre än så länge.
Puss från oss! Anna mfl

Sture sa...

Tack! Tack! Tack! :-)
Tänk att fina Kinesen snart också fyller fem :-) Hälsa honom så gott!
Matte och Husse säger att jag och den lilla människan kommer att bli bästa kompisar men jag förstår inte hur de kan veta det. Vi får väl se, bästa kompisar kanske är att ta i men kanske att man kan ha den till lekkamrat, så länge jag får bestämma vilka lekar och den inte äter upp mitt godis.
Stor puss till er alla! :-)

KARLAVAGNEN sa...

Sture! Vilka trista människor som inte vill fira!!! Människorna har faktiskt fredagsmys och ibland även lördagsmys... Åtminstone en gång i veckan borde du kunna få lite sushi. I synnerhet om du ska stå ut med en minimänniska! Testa och sova bredvid en sån där mini, de burkar ligga stilla och vara ganska varma. Väntar otåligt på rapporter om hur det går för dig!

Sture sa...

Tack och lov gillar min Matte och Husse det där med fredags-och lördagsmys och har jag tur så ställer de fram skålar med chips och ostbågar - bara att ta för sig ;-) Men sällan sushi :-(
Någon gång har jag försökt ligga nära den där minimänniskan men den rör sig lika mycket som Husse så det är omöjligt, dessutom kan den bara börja skrika utan anledning alls och så har den väldigt livliga fingrar som är precis överallt. Jag lovar att meddela hur läget är här hemma :-)

Katarina sa...

Hej!
Har du någon e-post för kontakt?
/Katarina

Sture sa...

Hej Katarina!
Du kan nå mig på malmstock@gmail.com
/Sture