torsdag 24 maj 2012

Lapa sol


Jag får inte gå ut på balkongen själv, eller iallafall inte utan koppel - mycket irriterande men vad gör man inte för att få njuta en stund i solen.


På balkongen hittade jag Vitlöksgräs och Citrongräs, det bara stod där och väntade på mig. Jättegott! Jag tycker att vi kunde ha det inne också, istället för alla blommor i fönstren som man inte ens får lov att smaka ett uns på.

När vi kommit in och jag vilat en stund så kräktes jag upp allt gräs. Matte sa att det nog inte var bra för mig men jag mår prima, jag behövde liksom bara rensa magen lite och jag hoppas att hon tror mig för jag längtar redan efter att få äta lite mer (typ hela krukan). 

5 kommentarer:

IET sa...

Ibland undrar man hur kul det kan vara att tugga - kräkas, tugga - kräkas... ;-)

Så ljus o fin han ser ut trots att han ligger i varmaste solskenet.
Puss Sture.

Anonym sa...

Be matte att odla kattgräs - flera krukor! Sen undrar jag varför katter alltid skall kräkas på mattor? Är det för att det inte skall skvätta på tassarna? Sture - du är underbart vacker! Kram, Anna

Sture sa...

IET: Jag gillar inte att kräkas men ibland känner jag att jag behöver rensa magen och då är kattgräs perfekt. Tack för att du tycker att jag är fin :-)

Anna: Matte och husse säger att jag förstör gräset mer än jag äter det och därför brukar de odla kattgräs i ett litet växthus som står i ett fönster. Jag får det först nar det vuxit upp men ibland har de inte hunnit odla nytt och då måste jag hålla på och vänta och vänta, och det är jobbigt att se det växa i växthuset och inte kunna leka med det så jag ska föreslå för dem att odla en massa krukor, överallt, så att jag inte hinner äta upp allt på en gång.
Jag tycker att mattor är bäst att sitta på så dem brukar jag inte kräkas på men för att undvika att kräket kommer på tassarn brukar jag gärna sätta mig på en pall eller soffkant - rätt kul att se hur mycket det skvätter när det kommer på golvet :-)
Tack för komplimangen! :-)))

Kramar

IET sa...

Plötsligt kom jag på att Sture blev matad med kattgräs när han var liten! Åtminstone har jag för mig att det var hans kull. Vi hade i krukor på uteplatsen och mamma Izzy gick ner och drog upp hela jordklumpen som hon sen släpade uppför trappan och bar in i bolådan. Istället för en hare eller fågel ungefär. Haha.
(Rätt tänkt men det blev lite fel. ;-)))

Oliven sa...

kan du inte göra ett nytt inlägg. tycker verkligen om din blogg! Vill läsa mer! :)