måndag 2 juni 2008

Ny leksak

Åhh, jag har varit med om något fantastiskt härligt kul. Jag hade precis vaknat och gick min vanliga inspektionsrunda i lägenheten – det måste jag göra så jag vet vad som hänt, häromdagen var mormor på besök och jag skulle bara lägga mig en liten stund. När jag vaknade var mormor inte kvar! Jag var väldigt ledsen att ingen sagt något till mig. Så du fårstår varför jag gör den där rundan, ibland försvinner saker och ibland är det tvärtom.


Och nu när jag sovit och gick min runda så hade jag fått en ny underbar leksak, jag kunde inte tro mina ögon.




Jag fick lära mig att den hette Långben eller hästmygga och den såg väldigt rolig ut.



Jag är inte säker för den var ju så liten men jag tyckte den sa:

- Heeeeej! Jag letade efter någon som vill jaga mig, vill du jaga mig?
- Jaaaaaaaaaaaaa! Klart jag vill jaga dig, sa jag och satte genast igång.


Jag försökte fånga den från vänster.



Och från höger.



Jag försökte slänga mig över den.



Jag försökte smyga mig på den.








Sen försvann den och jag kunde inte hitta den någonstans.






Jag hoppas den dyker upp snart igen för den var så rolig.





Ibland när jag leker med en boll så försvinner den med men ett par dagar senare hittar jag den igen så jag ska nog lyckas hitta den där Långbenleksaken igen.



Inga kommentarer: