fredag 6 juni 2008

Ut på balkongen


Det är väl klart att jag vill gå ut i solen och den friska luften. Det händer jättespännande saker ute på gatan. Många som kommer på cyklar, det är jätte, jätte, jättespännande för det dyker ju genast upp en massa tankar i huvudet. Vilka är dessa människor som sätter sig på cyklar och rullar rundor? Är de verkligen människor eller är de kanske en blandning mellan cykel och människa, så kallade "cyklister"? Var ska de någonstans? Är de på fel väg, kanske kommer det en stor blåval runt hörnet - och äter upp dem!? Kanske är blåvalen snäll och bjuder på kalas!



Det värsta jag vet är när sopbilen kommer, den låter så hemskt så då vill jag inte alls vara ute.




Annars är det alldeles självklart att jag vill ut på balkongen och titta på världen. Det dumma är att matte och husse alltid ska ta fram det där hemska kopplet. Då blir det genast tråkigt.

Jag försökte roa mig ändå, men det var inte lätt.

Först lekte jag mugghållare åt husse.



.

Sen hittade jag en trist blomma - utan blommor!





Kanske är det bättre att vara inne i allafall.




- Här är tråkigt! Jag vill in! Släpp in mig!



- Men Sture, nu får du bestämma dig om du ska vara inne eller ute! Är det inte skönt här ute i solen? Stanna du ute en liten stund till, det är bara bra för dig.

- Tråkigt! Tråkigt! TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅKIGT! Jag vill in! NU!

- Nej, nu får du stanna här ute en liten stund till!

-Då tänker jag aldrig mer prata med er!

Sen satte jag mig vid balkongdörren och sa inte ett knäpp till dem till de släppte in mig.





Jag fick som jag ville men de följde inte med in. Det är väl inte kul att vara inne alldeles ensam när de sitter på balkongen och fikar!









Önskar dig en skön national/svenska flaggans dag!

2 kommentarer:

Lillemor sa...

Hej Sture!

Vilken underhållande blogg du har :-) Fick tips via din (vår) mor Izzys blogg om att du oxå bloggar så nu läser jag här också, kul.
Hoppas att du har haft det gott i solen även om det var en viss beslutsångest angående inne/ute. Själv tycker jag mycket om att vara ute på balkongen även om det inte finns fullt så spännande saker att kika på här ute i förorten som inne i stan. Må så gott. Hälsningar brorsan Kotten (Concinnus Hey Jude) via matte Lillemor

Sture sa...

Hej Kotten!
Blev jätteglad att höra från dig.
Härligt att du gillar min blogg.
Oftast finns här inte så spännande saker att titta på här, mest en massa bilar som låter förskräckligt.
Fortsätt att njuta av solen på balkongen - hoppa inte över räcket bara, det finns så mycket konstiga saker på andra sidan.
Nu måste jag ta hand om en dragkedja som jag precis upptäckt (måste se vad jag kan hitta på med den).
Kram från Sture