onsdag 30 juli 2008

Utmärkelse/Award


Sen jag fick min utmärkelse av Lilla Eken har det varit jättejobbig stämning här hemma. Matte och husse började genast tjata om att jag skulle ge den vidare till deras blogg men jag vill inte det. Visst har de en ok blogg men jag vill välja själv och inte bli tvingad. Sen har de tjatat och tjatat. Nu har jag valt mina sju och husses och mattes blogg är inte en av dem – de får bli hur sura de vill. För den som är intresserad så är länken till deras blogg här: Husses och mattes blogg

Nu till det viktiga. De sju som jag valt. Eller först tar vi reglerna:
.
Who gets the "Brillante Webblog Award"?
Websites and blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.

Here are the Award Rules:
1. The winner can take the logo.
2. Place a link to the person that sent you the award.
3. Give the award to at least seven other Blogs.
4. Put a link to these sites on your Blog.
5. Write a comment on their Blogs that they've won an award.
.


UTMÄRKELSE/AWARD valt av Sture.....TA DAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Om ni tycker att jag skriver för lite om varför jag valt just dessa bloggar – gå in själv och kolla så förstår ni varför jag valt just dem!

De två första handlar om KATTER!

1. Concinnus.
Först är det en jättebra blogg och sedan handlar det rätt mycket om min mamma. Egentligen skulle jag välja min mammas blogg Izzypizzy men hon har slutat skriva i sin blogg och skriver numera i Concinnusbloggen. Du kan fortfarande gå in på izzypizzybloggen och läsa – här och var hittar du lite om mig, bland annat om när jag var riktigt liten (så liten att jag fick plats i en hand).

2. Katten Astrid.
En skön blogg med en massa härliga bilder från Astrids liv.

Nu blir det BLOMMOR!

3. Karins blommiga.
Jag ääääääälskar fina blommor! Synd att man inte kan lukta på dem....

4. Slottsträdgårdsmästaren.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, jag ÄLSKAR blommor!

Sedan handlar det mycket om FOTO!

5. Blå himmel.
En titt i denna blogg och du vill plötsligt flyga!

6. Sommarstaden.
Killen kan foto! Ung kille med utgångspunkt i Malmö.

7. Rubinara.
Tjejen kan foto! En gullig blogg med vackra bilder.


Hoppas ni gillar dessa lika mycket som jag!
.
Tack än en gång Lilla Eken!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vad coolt att få en sån fin utmärkelse! Tack så mycket!

Och gud så snygg du är! Jag är glad att du kommenterade så att jag kunde hitta hit. Om jag vore några år yngre skulle jag nästan be att få bjuda dig på en räka... ;)

Concinnus sa...

Iiiiihi hihihihiiii! Gulle Sturegubben, du är bra snäll som tänker på din gamla släkt och dina gamla vänner du! Tack älskade, älskade pojke!

Vad roligt det ska bli att kolla vilka du har mer i din länklista. Såg redan att du har en jag brukar besöka jag oxå, Slottsträdgårdsmästaren.
(Undrar om det här att du blivit så förtjust i blommor beror på att du hjälpte mig så mycket när du var liten med att så och plantera. Minns du det? Du klev alltid runt på köksbänken när jag pysslade med mina småplantor, och du och gammel Oma (Tulsa) hjälpte mig att vattna.) (Ack, blir ju riktigt nostalgisk här... )

Nu måste jag kika in hos din matte o husse oxå och se vad de har för sig! :-)

Nospuss!/Iann

Hasse Wester sa...

Tack så mycket kissen, vad glad jag blev...känns bra att ha dig som läsare.

Christian Wiedel sa...

Tackar för länken. Och du får ursäkta att jag är två år sen, men så kan det vara ibland. :)

Ha det fint!
Christian/sommarstaden.blogspot.com