måndag 26 maj 2008

Idag regnar det
















Det är en sådan dag man bara vill krypa ner under täcket och gömma sig. Det är precis vad jag har gjort idag. Var uppe ett tag i morse men blev så sur på vädret och matte att jag gick och la mig igen.

Varför jag blev sur på matte? Jo, för att jag brukar få godis när jag kissat på min låda men nu får jag ingenting utom det där specialfodret. Grrrrrrrrrrrr! Jag var ju jätteduktig och gick ut och berättade för henne men hon skulle bara klappa och ”duttengubba” mig.

- Låt mig vara, jag vill inte, jag vill ha godis, JAG VILL HA RIKTIG MAT!

Hon gav sig inte så då gick jag i protest och åt riktigt mycket av det där fodret (jag var väldigt hungrig ) och knaprade så argt på det att grannarna säkert trodde vi höll på att riva väggarna. Sen klampade jag (jo, katter kan klampa!) in i sovrummet och kröp ner i mattes säng och där har jag varit hela dagen. Ibland har jag bara låtsats sova för jag behövde vara ifred och tänka.


När jag vaknade och husse kom hem så satte de sig och åt chips som var kvar från den där festen de hade. Jag låtsades först inte vara intresserad men sen kunde jag inte hålla mig och smög mig fram till skålen och försökte försiktigt ta ett men det såg de genast. FY, vad orättvist! JAG TYCKER att DE är för tjocka för att äta chips och jag tror inte alls att jag blir sjuk av det. Om de bara låtit mig äta lite så skulle de få se att jag inte alls blir sjuk. Jag åt ju chips igår och jag är inte sjukare idag för det!


Jag är inte arg på matte längre men det är klart man blir ledsen när det inte är samma regler för alla. Hur glada tror de att de hade varit om de BARA skulle äta havregryn kanske!?
Det är inte bara när det regnar som jag gömmer mig under täcket. Det är faktiskt en konst att kunna gömma sig.


Här är några tips på ställen och sätt att gömma sig på:



























. .














Inga kommentarer: